رسانه تعاملی

نوشته شده توسط پگاه پرهون در 1398/10/12

تلویزیون تعاملی را چقدر می‌شناسیم! میدانید تا چند سال آینده ما در تولید برنامه های تلویزیون می‌توانیم نظر بدهیم و چیزی را که دوست داریم، ببینیم و در آن شریک باشیم!

می‌توانیم برای شخصیت‌های سریال‌ها و فیلم‌ها، خودمان تصمیم بگیریم که چگونه باشند. وقتی که از شما پرسیده می‌شود الان شخصیت داستانی  به شرکت برود! یا تماس بگیرد و بگوید من امروز نمی‌آیم؟ شما کدام گزینه را انتخاب می‌کنید! شما همین طور تا آخربا داستان همراه هستید، و داستان را پرورش می‌دهید و در فیلم‌نامه شریک می‌شوید.

آیا می‌دانستید که در تولید محتوای برنامه های تعاملی برای مستند‌ها و داستان‌نویسی هم می‌توانیم با مخاطب تعامل داشته باشیم! 

چیست؟ OTT و IPTV 

OTT تعاملش باز است یعنی مخاطب مستقیم در تولید محتوا شرکت دارد و شامل بازی‌های ویدئویی، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها، وبلاگ‌ها، و وب‌سایت‌ها است. 

اما IPTV تعاملش بسته است و این‌ها سیستم‌های هستند که ویدئو از طریق اینترنت برای آن‌ها منتقل می‌شود. 

و ما نیز میتوانیم داستان‌های تعاملی بنویسیم و از مخاطب بخواهیم ادامه داستان را برایمان بنویسد.
ساختار رسانه به دوبخش انعطاف‌پذیر و غیر انعطاف‌پذیر تقسیم می‌شود.با توجه به ماهیت فناوری تلویزیون تعاملی این حوزه در بخش انعطاف پذیر قرار می‌گیرد. آنچه که غیر منعطف باقی می‌ماند ایدلوژی رسانه است.

که نهاد‌ها و محتوای رسانه آن را شکل می‌دهد.

#تلویزیون_تعاملی

#فیلم_نامه_تعاملی